Face Paint - recenze knihy

Face Paint (Historie make-upu) od Lisy Eldridge

Zajímá vás historie běžných líčidel, která možná denně používáte? Jaké byly ideály krásy v různých epochách lidstva a jak je to s ideály dnes? Jak vypadala první moderní řasenka? Kdy vznikla první rtěnka, tak jak ji známe dnes? Jaký byl vývoj líčidel, která dnes považujeme za normální a nijak převratná? Kdy se začaly používat barevné oční stíny v dnešním rozsahu? Jak se v průběhu času dívala společnost na líčení a ženy, které se mu nevyhýbají? Jaké byly reklamy na líčidla a jakými slogany lákaly první kosmetické firmy zákaznice k nákupu? A kdy a jak vlastně tyto firmy vznikly? Jaký byl vliv válečných let dvacátého století na kosmetiku a její používání? Jaké techniky líčení používaly ikony, vzory, které byly následovány širokými zástupy žen po celém světě? Elizabeth Taylor, Josephine Baker, Marlene Dietrich, královna Alžběta I., Brigitte Bardot, Marie Antoinetta, Great Garbo, Twiggy, Amy Winehouse a další?

Pak si určitě musíte přečíst tuto knížku, která naprosto plní předsevzetí ve svém úvodu – „… Mým vrcholným snem je, aby se kdokoli, kdo si tuto knihu přečte, už nikdy na svůj make-up nedíval stejně a aby možná pohlížel z nové perspektivy i na dějiny žen.“

Po přečtení se opravdu na make-up dívám jinak. Už ne jako na samozřejmost, kterou nosím v kabelce, ale jako na výdobytek, který je výrazem svobody ženy, možností „dotvořit“ sama sebe tak, jaká se cítím být, možností být kreativní bez omezení a možností říct „tohle jsem já, moje cítění a vnímání sebe sama.“

Populárně naučnou knihu o historii a současnosti líčení Face Paint od proslulé vizážistky Lisy Eldridge, by si měla přečíst každá žena, která se zajímá o make-up a krášlení vůbec. Je skvělá! Dozvíte se něco o třech základních barvách make-upu – černé, bílé a červené. Seznámíte se s ikonami make-upu – inspirativními ženami, které určovaly trendy, s prvními vlaštovkami v oblasti moderních kosmetických výrobků, o průkopnících a vývojářích krášlicích přípravků, něco o tom, kam směřuje kosmetický průmysl dnes. Taková kniha bez fotografií nemůže existovat, proto uvidíte množství úžasných fotek a ilustrací – dobových reklamních plakátů, celebrit, historických balení líčidel a velkoformátových doprovodných fotografií extravagantního líčení vytvořeného speciálně pro tuto knihu i dobových fotografií modelek.

Začtěte se a uvidíte, že si knihu zamilujete, stejně jako já!

Knihu Face Paint vydalo nakladatelství Jota v říjnu 2016. Doporučená cena je 498,- Kč. Knihu nabízí různí prodejci. Nejlevněji nakoupíte přímo v nakladatelství  Jota (přímý odkaz ZDE).